'Gepokt en gemazeld binnen DB', zo kun je Ferry wel omschrijven. Sinds 2003 werkt hij binnen DB KeukenGroep en nog iedere dag gaat hij met veel plezier naar zijn werk. Hij vertelt meer over zijn loopbaan en over zijn huidige werk als marketeer.
Ferry kent alles en iedereen binnen DB en heeft een bulk aan ervaring over werken bij DB KeukenGroep. De carrière van Ferry binnen DB KeukenGroep begon in 2003, toen hij als verkoopadviseur aan de slag ging bij Adee Keukens in Rijssen. Enkele jaren later maakt hij de overstap naar de vestiging Arma Keukens en Sanitair in Nunspeet, omdat hij daar verkoopleider kon worden.
"Door omstandigheden heb ik daarmee moeten stoppen", zo geeft Ferry aan. "Daarna heb ik een aantal jaren bij diverse vestigingen van DB interim-projecten gedaan. In 2010 ben ik gestart met het opzetten van een soort van marketingafdeling. Dat starten met de marketingafdeling was veel leren, pionieren en ontdekken en een enorme leuke uitdaging en een mooie kans die mij geboden werd."
In de beginperiode verrichtte Ferry de meest voorkomende werkzaamheden zelf. Van fotografie tot het maken van een folder of krantenadvertentie. In de loop der jaren is de marketingafdeling gegroeid naar een complete marketingafdeling waar nu 6 personen werken. Hierbij heeft iedereen inmiddels min of meer zijn eigen discipline. "Het grafische werk, zoals het maken van folders of advertenties, doen vooral mijn collega's. De laatste jaren ben ik mij steeds meer gaan toespitsen op de salesmarketing en de 'inhoud' van onze showrooms."
Wat maakt jouw werk nu zo mooi, vragen we aan Ferry. "De afwisseling en ik kan er goed mijn creativiteit in kwijt", zo geeft Ferry zonder aarzelen aan. "Door mijn huidige werkzaamheden ben ik eigenlijk bij alle facetten binnen DB KeukenGroep wel min of meer betrokken. Zoals onze producten, prijzen, showrooms, presentatie en promotie, maar ook heb ik veel contact met collega's bij het uitrollen van de marketingactiviteiten en showroominvulling. Uiteindelijk is ons doel om voor de collega's zo prettig mogelijke werkomstandigheden te creëren en voor onze klanten een zo prettig mogelijke kennismaking met DB."
Ferry vindt het heel belangrijk om in zijn werk te streven naar een 9+, zo geeft hij aan: "Iedere klant die in aanraking komt met DB KeukenGroep moet een 9+ ervaring hebben. Dit geldt zowel voor een krantenadvertentie als een showroombezoek, maar ook bij de oplevering van de keuken of badkamer."
Met zoveel jaren werkervaring binnen DB KeukenGroep is het voor Ferry niet lastig om mooie herinneringen uit het verleden op te sommen. We noemen 'de mooiste', volgens Ferry. "Mijn vliegende start bij DB vergeet ik nooit meer. Onderweg naar mijn 1e sollicitatiegesprek reed ik - door de zenuwen - per ongeluk een busbaan op. Vanwege de tijd ben ik toen ook maar bewust over de bussluis geknald met de auto. Zo kwam ik al bij mijn sollicitatiegesprek aan met natte oksels. Maar ik was op tijd! En ik werd aangenomen, ook iets heel moois."
"Ik begon al direct met 2 weken vakantie, vanwege een al geboekte huwelijksreis. Mijn 11e werkdag ben ik dus pas officieel begonnen aan mijn DB-carrière. Ook wel bijzonder."
Als je zo lang werkt bij een werkgever dan moet je wel tevreden zijn over DB KeukenGroep, is onze veronderstelling. En dat klopt, aldus Ferry. "DB is een fijne en prettige werkgever. Het voelt echt als een familiebedrijf, met een goede onderlinge sfeer. Ook ben ik DB dankbaar voor alle kansen en mogelijkheden die mij geboden zijn."