Menu

Ze is een bekend gezicht bij Pelma Keukens in Goes: Sandra. Als gastvrouw zorgt ze niet alleen goed voor de klanten, maar ook voor haar collega’s.

DB-paspoort 

Naam: Sandra Brinkman
Leeftijd: 27 jaar
Woonplaats: Sint Maartensdijk
Functie: gastvrouw/receptioniste bij Pelma Keukens in Goes
Bij DB sinds: 2015
Als ik niet aan het werk ben…: ben ik moeder van een dochtertje

Sandra Brinkman aan het telefoneren

Wat houdt je werk in? 

“Omdat ik parttime ben gaan werken, ben ik van functie geswitcht. Ik was verkoopadviseur en ben nu gastvrouw. Ik vind het erg leuk om mijn kennis op een andere manier in te zetten. Als gastvrouw probeer je de klant aan je te binden, hun vertrouwen te winnen en uiteindelijk een afspraak te ‘scoren’. Dat leer je door het te doen én van de aanpak en ervaringen van collega’s.”

Aan welk project denk je nog regelmatig terug?

“Aan de VIP-avonden en open dag. Collega-gastvrouw Ankie en ik regelden een poffertjeskraam, ijskar en springkussen. Ook versierden we de showroom heel feestelijk, inclusief rode loper. Op de avonden en dag zelf ontvingen we de bezoekers en legden we ze in de watten. Het was superleuk en -leerzaam.”

Ze waren zo trots op het eindresultaat, dat ze me uitnodigden te komen kijken.

Hoe draag jij bij aan de 9+ klantervaring?

“Kwaliteit zorgt voor betrouwbaarheid. Ik probeer te doen wat ik zeg en afspraken altijd na te komen.”

Welke klant vergeet je nooit weer?

“Poeh, er zijn zo veel klanten waar ik leuke herinneringen aan heb. Toen ik nog verkoopadviseur was, hielp ik eens een ouder echtpaar met een nieuwe keuken voor hun nieuwe seniorenwoning. Ze waren zo trots op het eindresultaat, dat ze me uitnodigden te komen kijken. Dat was supergezellig! Spontaan werd ik uitgenodigd om boontjes te blijven eten. Heel lief, maar ik heb er toch maar voor bedankt.”

DBKeukens pelma gastvrouwen

Waar ben je trots op binnen DB Keukens? 

“Dat het een betrokken organisatie is. Er is oog voor de medewerkers en openheid over het wel en wee van DB.”

En hoe zit dat bij Pelma? Hebben jullie leuke gewoontes?

“Zeker! Op zaterdag een verse bolus bij de koffie en tussen de middag een lekkere eigengemaakte soep van Ankie. En als een collega jarig is, regelen wij als gastvrouwen een persoonlijk cadeau met een handgeschreven kaart. Ook versieren we de werkplek van de jarige, inclusief leuke foto’s. Daaruit blijkt wel dat we een heel gezellig, hecht team hebben. Zelfs de klanten merken dat op.”

De werkdag van Sandra

9:00 Eerst bekijk ik de agenda van die dag. Daarna maak ik met de andere gastdames de showroom netjes en zorgen we dat de koffie klaarstaat.
9:30 De eerste klanten druppelen binnen. We brengen ze naar hun verkoopadviseur en geven ze een bak koffie met wat lekkers.
10:00 Klanten, mailtjes en telefoontjes bepalen het verloop van mijn dag. Ik stort me eerst op de mailbox: beantwoord mails of stuur ze door naar de juiste personen. Aangevraagde magazines leg ik klaar voor de post. En mensen die een afspraak willen maken, bel ik om een bezoek in te plannen.
13:00 Er komen mensen de showroom binnenlopen. Ik maak een praatje en probeer een afspraak te maken. Soms komen er klanten langs die apparatuur willen vervangen. Als ik tijd heb, help ik ze meteen aan een nieuwe vaatwasser of koelkast. Tussen alle taken door, verwennen we de klanten waarmee de verkoopadviseurs in gesprek zijn. Een warme appelpunt met slagroom waarderen ze altijd!
15:00 Tijd voor aftersales. Ik bel klanten waar een keuken is geplaatst en vraag hoe ze alles hebben ervaren. Aan de hand daarvan probeer ik een positieve Qasa-review binnen te halen.
17:00 We ruimen met z’n allen de showroom op en gaan naar huis.
Sandra Brinkman aan het telefoneren

DIT ARTIKEL IS GESCHREVEN DOOR
GASTVROUW/RECEPTIONISTE SANDRA BRINKMAN

Terug naar overzicht