Bekijk vacatures
Menu

In de keukenwereld zijn bedrijven lastig te onderscheiden. De makkelijkste manier om het verschil te maken, is je prijs. Juist in deze wereld je positie innemen op gebied van service, kwaliteit en betrouwbaarheid is een lastige uitdaging, maar des te leuker. Ook is de keukenwereld een wereld van alle doelgroepen. Iedereen heeft een keuken. Het is de kunst om als grafisch vormgever al die mensen persoonlijk aan te spreken. En zo kan ik nog uren doorgaan.

241220 DB Davidjandejong 9198 WB

Welk project is je bijgebleven?

Die van de bedrijfsbussen. Op mijn derde dag bij DB kreeg ik Henri en Benhard op mijn dak met een geheim project. Juist omdat ik nieuw was, kon ik met een leeg canvas beginnen. Het resultaat? Meer dan tachtig bussen die nu rondrijden met het ontwerp waar we als marketingafdeling ons kapot op hebben gestaard. We krijgen bijna wekelijks foto’s van bekenden die onze bussen spotten. Dat maakt me trots.

 

Wat heb je geleerd in je functie?

Ik heb geleerd dat een Quooker ook een bruiswaterfunctie heeft. Maar dat bedoel je vast niet. Voorheen werkte ik in opdracht van verschillende bedrijven. Ik kon mij niet voorstellen dat één bedrijf genoeg werk had om een vormgever veertig uur aan de bak te houden. En wat blijkt? Bij DB hebben we er nu drie. En we zitten bijna elke week vol. Als het een weekje minder is, zijn we bezig met nieuwe projecten en verdiepen we ons in nieuwe technieken. Of gaan we aan de slag met ideeën die lang geleden al zijn geopperd, maar nooit echt prio hadden.

Marketingteam

Hoe blijf je je ontwikkelingen in je functie?

Dat is een lastig begrip in ons vak. Zeker als je met één huisstijl werkt. Maar als je in gesprek gaat over wensen, risico’s uitdenkt en samenwerkt, merk je dat er nog zo veel dingen niet ontdekt zijn. Ook door af en toe mee te kijken over de schouder van een collega leer je weer een heel nieuwe manier van werken. Aan iedereen aan te raden! Het blijven luisteren naar collega’s is belangrijk. Net als de snelheid van het opleveren van producten en advertenties, de compleetheid van aanvragen, zorgen dat mensen zo min mogelijk werk hebben aan het uitbesteden van hun opdrachten bij de marketingafdeling. En: laten zien wat er gebeurt. Net als bij het verkopen van keukens is transparantie heel belangrijk om vertrouwen te kweken.

Wat vind jij belangrijk in het leveren van kwaliteit?

Om iets te maken wat meerwaarde heeft. Stel, ik krijg een aanvraag en geef een postertje terug die ze zelf ook in PowerPoint konden maken. Dan heb ik geen meerwaarde. Het gaat om die touch waardoor mensen opkijken en denken: I see what you did there.

Filmen Met Het Team Cropped

Waar ben je trots op binnen DB Keukens?

De warme sfeer. Ik voel me vanaf dag één welkom. Het is een plek waar mensen ernaar streven om vooruit te gaan. Deze mentaliteit zie je overal terug. Activiteiten voor teambuilding, veel aandacht voor het lief en leed van collega's. En het belangrijkste: dat bijna iedereen met een lach rondloopt. Je hoeft niet altijd je dag te hebben, maar je collega’s kunnen wel je dag maken!

DB Bus

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

8:00

Ik begin met mijn mail. Wat vraagt meteen om antwoord? Wat moet ik meenemen in de planning? Alle opdrachten die binnenkomen, verzamel ik in Trello en nemen we mee in de planning van de komende week.

8:30

We bespreken op de afdeling het werk voor die dag. In grote lijnen delen we wat we oppakken en wat we hopen te bereiken die dag. Dan gaan we aan het werk.

10:00

Ik pak het tafeltennisbatje en sla tegen de bal alsof het de mail was die eerder vanochtend vastliep.

10:15

Dan: sprinten tot de lunch. We tikken werk af en denken nieuwe concepten uit.

12:15

Lunch! Als het weer het toelaat, lopen we een rondje over het industrieterrein.

13:00

's Middags heb ik een contentmeeting met Paul. Wekelijks bespreken we nieuwe online snufjes, maar ook oude content op bijvoorbeeld de website. Wat kunnen we verbeteren? Hoe kunnen we de conversies verhogen? Welke A/B-tests kunnen we uitvoeren?

15:00

Ook zit ik wekelijks met Mathilde om de planning voor de vormgeving door te nemen. Zijn de opdrachten duidelijk? Heeft Mathilde nog nieuwe opdrachten gekregen? Is dit haalbaar voor volgende week? Al deze vragen beantwoorden we en zo kan de afdeling weer verder.

17:00

Is het vrijdag? Dan sluiten we de week af met een borreltje en een potje tafeltennis. En dan zit het er alweer op.